Συμμετοχή στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου του ΕΛΓΟ Δήμητρα

 

Ο Προέδρος του ΣΑΣΟΕΕ κ. Γιώργος Κατσούλης συμμετείχε στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής που διεξήχθη με τηλεδιάσκεψη και τοποθετήθηκε για το κρίσιμο σχέδιο νόμου με τίτλο «Ενιαίο Ρυθμιστικό Πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ».

Επί της αρχής εξέφρασε την επιφύλαξη του Συνδέσμου για το προτεινόμενο νομοσχέδιο με δεδομένο ότι η προτεινόμενη συγχώνευση εκτίμησε πως δεν διασφαλίζει τα επί μέρους ζωτικά ζητήματα της εύρυθμης λειτουργίας ενός εκάστου οργανισμού. Και ενδεχομένως να οδηγήσει σε υποβάθμιση αντί για αναβάθμιση των επί μέρους φορέων.

Ανέφερε χαρακτηριστικά

«Για τον Σύνδεσμο μας, εκτιμώντας ότι απηχούμε ένα ευρύτερο φάσμα δρώντων στον κλάδο εκτιμούμε πως ο ρόλος των ελέγχων που τόσο πολύ μας έχει απασχολήσει, η έλλειψη προσωπικού, η διασφάλιση των προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης και όχι η από το παράθυρο κατάργηση τους δεν μπορούν να συμβαδίζουν με τα ζωτικά ζητήματα της έρευνας πολλώ δε μάλλον της εκπαίδευσης που εξακολουθεί και είναι ελλιπέστατη κατά κοινή ομολογία καίτοι έχουμε μπροστά μας την πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Εκτιμούμε ότι μέσα από την υφιστάμενη διάρθρωση θα μπορούσαν τα ανωτέρω να εξυπηρετηθούν αν υπήρχε πραγματική πολιτική βούληση και σχέδιο.

Ειδικότερα:

Ο ρόλος των ελέγχων, της πιστοποίησης των προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης, της καταγραφής δεδομένων – στατιστικών, της έρευνας και της εκπαίδευσης από έναν υπεροργανισμό για τον οποίον δεν προκύπτει ούτε η ενίσχυση του με προσωπικό ούτε η περαιτέρω χρηματοδότηση του αλλά αντίθετα του ανοίγουν και μια πόρτα για να παρέχει υπηρεσίες επί πληρωμή ως ιδιωτικός φορέας (άρθρο 21 σημείο δ) ελλοχεύει τον κίνδυνο της αλλοίωσης του χαρακτήρα του και του επιδιωκόμενου στόχου του Σχεδίου Νόμου.

Σε κάθε περίπτωση επί του προτεινόμενου σχεδίου ορισμένες παρατηρήσεις:

Α. Προτείνουμε ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι να προκύπτουν μέσα από ανοιχτές διαδικασίες αξιολόγησης (opengov) και να εγκρίνονται με διευρυμένη πλειοψηφία από την αρμόδια επιτροπή στην οποία θα λογοδοτούν ανά τρίμηνο.

Β. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την διαδικασία πώλησης ακινήτων του Οργανισμού με απόφαση του Δ.Σ και έγκριση Υπουργού προτείνουμε την διαδικασία να την εγκρίνει η Βουλή μιας και πρόκειται για δημόσια περιουσία.

Γ. Προτείνουμε την θέσπιση συνηγόρου του αγρότη/κτηνοτρόφου/συνεταιριστή/μεταποιητή ο οποίος θα παρεμβαίνει για πάσης φύσεως ζητήματα διενέξεων με την Διοίκηση.

Δ. Να αναφέρεται ρητά πως πάσης φύσεως δαπάνες καταλαμβάνονται από την υποχρεωτικότητα ανάρτησης στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Στο μέρος Γ εκφράζουμε την ανησυχία μας για το άρθρο 45 ειδικά το σημείο 2 καθώς υπάρχει ενδεχόμενο να συναντήσουμε μπροστά μας τεράστιες εκτάσεις του Δημοσίου (άρτιες προς καλλιέργεια) να μετατρέπονται σε φωτοβολταϊκά πάρκα ή ξενοδοχεία με τον μανδύα του αγροτουρισμού. Προτείνουμε η διαδικασία να περιοριστεί αυστηρά και μόνο σε καλλιέργεια και αυτό μετά από ανοιχτή δημοπρασία.

Τέλος συμφωνούμε απόλυτα με το άρθρο 49 το οποίο προτείνουμε να αναφέρεται ρητά ως υποχρεωτικό με βαρύτατες κυρώσεις κατόπιν ηλεκτρονικών και επιτόπιων ελέγχων και με διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ».